fredag 1. februar 2008

Nytt år,nye muligheter ???


Sitter her og ser på at snøen laver ned igjen med en flokk våte illeluktene hunder rundt meg som forlanger tur hver dag uansett vær :o))).Har hatt 2 uker denne vinteren hvor det har vært 25-27 kalde grader ute,da var heller ikke vi eller nissen ute og gikk tur :o)).

Tenker tilbake på årene som har godt siden vi fikk mops i hus for 11 år siden, at det er neimen ikke lett og holde på med dette og skal gjøre alle til lags.
Våres eldste datter som ble 19 år i Januar har siden hun var 6 år hatt leddgikt (den gang barneleddgikt )og tilbrakt mange lange og vonde stunder på Reaumatismesykehuset i Oslo og ble senere flytt til Riksen.Og sitte og se ditt eget barn bli skrapt fri for betennelse i fingre,tappet for betennelse i knær,lagt i strekk for og bli lengre på bena og ikke minst være forsøkskanin for alle mulige medisiner ( sprøyter og piller ) i håp om og gjøre henne frisk,prøv det de som vil .
Man kommer hjem til mann,barn og hunder og ønsker og ha et kull nå med valper vis alt klaffer og vi ikke må inn igjen på sykehuset,noe som kunne hende over natten.Legger ut planer om hva man har tenkt og gjøre og dermed er det i gang.Får mailer ,hilsner fra ukjente som mener jeg er useriøs og prøver og gjøre alt de kan for og ødelegge de planene man har med videre avl,har lurt ofte på hvordan folk får seg til og gjøre sånne ting ????
Årene går og min datter har perioder hvor hun har det godt og medisinene virker og alt er topp i heimen,men på oppdrettersiden henger fortsatt folk med på lasset og bryr seg med alt og ingenting.Og ha et kronisk sykt barn er en utrolig påkjenning for de nærmeste og ting som er planlagt kan ikke alltid gjenomføres.

Man får jo høre saker og ting og jeg syntes det er i drøyeste laget når man leser på andre hjemmesider at man er blandt de USERIØSE oppdretterene når man ikke møter på mopsetreff og alle mulige utstillinger,vi sitter bare hjemme og avler og tjener penger vi og driter i hvordan våres avlsdyr ser ut :o)hmmmm...javel.
Ja så drar vi på utstilling da, og er vi så heldige og skulle gjøre det bra nei da har vi jammen betalt dommeren for og sette oss opp til en god plassering eller vi kjenner noen som kjenner osv osv....er vi ikke fornøyde nå da ???Man har jo hørt denne 1000 ganger..dere oppdrettere er jo søkkrike..ja så da er det ingen sak for oss oppdrettere og kjøpe både dommer og handler :o)Jeg har jo nå forstått hvorfor så mange blir dommere, det er jo såååå godt betalt hehehe ;o)( nå datt jeg nesten av stolen ).

Jaja..barna vokser og vi håpet at hun ville vokse det av seg når hun kom i puperteten,men sånn ble det dessverre ikke.Hun har gått på medisiner som har hatt god virkning i lengre tid, men nå var det slutt.Hun ligger nå på Reumatismesykehuset på Lillehammer ( går inn i sin 3 uke )med smerter i brystet og store muligheter for magesår .Når man har spist en håndfull med Ibux og andre medikamenter i mange år er det sånn som ofte kommer.
Livet vårt går videre her på Dokka med både oppdrett og andre ting :o).Vil sende en STOR TAKK til min venninne Guro Strøm her på Dokka som alltid er der når man trenger noen og snakke med,TAKK for at du er den du er Guro. Jeg skulle ønske at folk tenker seg litt om før de prøver og ødelegge for andre,ikke TRO men VIT før dere slenger om dere med dritt for det er som regel en grunn for at ting er sånn som de er.Misunnelse og sjalusi er roten til alt vondt.
MAKE LOVE NOT WAR folkens ;O)

1 kommentar:

evygul sa...

Heisann Gunhild.

Har akkurat sittet å lest "Nytt år, nye muligheter???". Skal være ærlig å si med tårer i øynene. Det er jævlig at folk skriver stygt om dere og deres oppdrett. Jeg har ikke sett det de skriver, men min erfaring er at dyra har det kjempefint hos dere. Det er ikke alle som tar seg av dyrene slik som dere. Jeg er stolt av å ha en oppdretter som dere. Dere informerer og hjelper meg når det er noe jeg lurer på. Dere skal vite at jeg setter stor pris på det dere gjør. TUSEN TAKK for all hjelp så langt. Håper det fortsetter med et godt "samarbeid" hvis man kan kalle det det.

Når det gjelder datteren deres, så vet jeg hva det vil si å ha en person med leddgikt i familien. Jeg forstår at det ikke er lett når noen nær blir syke. Jeg håper hun snart blir bedre, for frisk blir man aldri av leddgikt. Jeg unner ingen å oppleve det dere har gjort når det gjelder datteren deres, men jeg vet at dere er flinke til å støtte opp om henne. Ønsker henne alt godt i livet. Dere også.

Vi snakkes.

Masse klemmer og hilsninger fra Evy.